09.07.2021
Функції та цілі регіональних рад професійної освіти

 

Регіональні ради професійної освіти мають стати новою платформою, яка об'єднає всіх стейкхолдерів сфери. Також вони мають стати місцем, куди роботодавці можуть звернутись, щоб покращити якість підготовки працівників або ж збільшити кількість фахівців за конкретною професією. Регіональна рада має оперативно реагувати на такі запити бізнесу та формувати рекомендації, обов’язкові для виконання органами влади. Про це йшлося на панельній дискусії про діяльність регіональних рад профосвіти на конференції «Освіта можливостей: нові горизонти професійної (професійно-технічної) освіти в Україні» сьогодні, 9 липня 2021 року. 

 

«Ще у 2020 році МОН розпочало проєкт з дослідження роботи регіональних рад професійної освіти. Спершу нам вдалось опитати 7 регіональних рад пілотних регіонів Програми ЄС “EU4Skills: кращі навички для сучасної України”, згодом – решту областей. Серед ключових проблем, які виявило дослідження:  незбалансований склад рад та її постійна зміна, недостатня кількість засідань ради впродовж року. Однак найбільший недолік у роботі органу – низький рівень взаємодії ради з роботодавцями. На основі отриманих даних ми змогли розробити пропозиції, які можуть покращити роботу регіональних рад. Зокрема, створення проєкту стратегічного плану розвитку регіональної системи професійної освіти та забезпечення балансу присутності різних представників сфери в регіональних радах», – зазначила генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік. 

Учасниками панельної дискусії також стали представники місцевих органів влади, регіональних рад професійної освіти та бізнесу.

Спікери обговорили можливості та перспективи розвитку регіональних рад професійної освіти. Зокрема, дискутували про питання розширення автономії цього органу.

Заступник директора Регіональної ради професійної освіти при Львівській облдержадміністрації Наталія Стародуб зазначила, що принципи діяльності регіональних рад професійної освіти повинні бути наближеними до принципів роботи бізнесу: має бути наявність чітких цілей та завдань,  фінансові та людські ресурси для їх реалізації, налагоджені внутрішні процеси. 

Учасники також прокоментували питання нормативно-правового регулювання рад. Усі вони погодились з твердженням, що додаткового регулювання діяльності органу не потрібно, навпаки, варто вдосконалювати його практичну діяльність. 

Паралельно з панельною дискусією для учасників провели інформаційну сесію про можливості міжнародного співробітництва для закладів професійної освіти, а після неї розпочався обмін практиками з інклюзивної освіти (запис інформаційної сесії та обміну практиками буде розміщено на сайті МОН у розділі «Професійно-технічна освіта»).