09.07.2021
Другий день національної конференції

 

Другий день національної конференції розпочав круглий стіл про співробітництво в професійній освіті, державно-приватне партнерство та дуальну форму навчання. Паралельно для учасників проводили воркшоп щодо кар'єрного консультування (запис воркшопу буде розміщено на сайті МОН у розділі «Професійно-технічна освіта»). 

Спікерами круглого столу щодо державно-приватного партнерства стали фахівчині дослідницького бюро «Соціологіст» Тетяна Зуб та Поліна Алпатова, експерт Федерації металургів України Андрій Лукасевич, директор Інституту професійних кваліфікацій Родіон Колишко, директор Вищого профтехучилища №7 м. Кременчук Микола Несен та генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік. 

«Нині в Україні 217 закладів реалізовують дуальну освіту у 2020/2021 навчальному році. Це понад 20% від усіх закладів професійної освіти в Україні. Для нас такі цифри – це вже успіх, адже дуальна форма навчання впроваджується в Україні нещодавно, лише з 2015 року. Ми намагаємось робити все, щоб ця система працювала ефективно як для бізнесу, так і для закладів профосвіти. Зокрема, торік  МОН затвердило Положення про дуальну форму навчання в закладах професійної освіти. Документ детально визначає права та обов'язки ключових стейкхолдерів процесу: роботодавця, адміністрації закладу та учня. До того ж ми надали рекомендації щодо структури та змісту договору між цими сторонами. Такий договір вони укладають перед початком дуального навчання», – зазначила Ірина Шумік. 

Про дослідження впровадження дуальної форми освіти в Україні розповіли представниці дослідницького бюро «Соціологіст». Процес дуальної освіти та підхід до її організації, тривалість та зарплата учнів – це лише декілька питань, які було досліджено в опитуванні, що здійснювало бюро. Аналіз результатів дослідження дозволить створити кращі умови для впровадження дуальної форми навчання в професійній освіті. 

Інший спікер круглого столу – Андрій Лукасевич – розповів про переваги дуальної освіти порівняно з іншими формами навчання. Він вказав на необхідність створення кластерів дуальної форми навчання – організаційних об’єднань стейкхолдерів сфери: представників місцевої влади, підприємств і закладів професійної освіти, які мають допомогти всім зацікавленим сторонам дійти спільного розуміння розвитку та цілей дуальної освіти в регіоні.

Учасники також обговорили необхідність запровадження державної підтримки для роботодавців та закладів професійної освіти, а також базові вимоги до підприємств, які хочуть реалізовувати дуальне навчання. Однією з таких вимог є проведення профорієнтації щодо робітничих професій для школярів та популяризація професійної освіти.